Oprava

Tak jsem se pustil do rekonstrukce po které by motor, trubky a dráty měly zase vypadat jako motorka .  Hromádku neštěstí jsem oběsil a oholil  téměř vše, co se jen dalo. Celou dobu jsem měl tlak jako důchodce ve čtvrtek ráno před Lidlem  a čekal, jaký kostlivec o kterém jsem nevěděl na mne vykoukne. Rozborka dopadla dobře. Žádný úchyt motoru není prasklý, nic zlomeného. To jsem ale tak nějak čekal. Drama začalo až montáží nových brýlí. Kupodivu ani tady nenastal nějaký problém s deformací a po změření rozvoru jsem zjistil, že rám je hnutý jen o 4,5cm. To jsem čekal víc. Doposud to ale byly docela řešitelné problémy. Napětí vyvrcholilo,  až jsem si udělal přípravek na kontrolu stopy. Chvíli kolem toho chodím jako nemocný osel, pak mžourám na přípravky a pak příjde pocit jako když důchodec urve poslední kus vysoce funkčního zboží.  Přípravky jsou v lajně, čili žádná vrtule se nekoná. Bylo to přímý čelní zásah na komoru. 
 

Rovnání

Tak rovnání  za brutálního násilí se podařilo, Rozvor je správný , kola jsou v zákrytu jak podle přípravků, tak podle oka. Z nejhoršího jsem venku. Přední kolo, které trochu házelo je na cestě. Teď už jen stříknout popraskanou barvu, napasovat světlo a jdeme řešit kapoty.  
 
 
 

Skládání

Versys už je v obýváku, takže se nemusím na něj chodit dívat před spaním do zimy garáže. Nastrojil jsem vše, co bylo odmontováno a je použitelné, tak už to začíná vypadat jako opravdová motorka. 
 Zcela zásadní je ale problém s elektrikou. Na krku řízení  a na vidlici jsou drátěná oka držící a usměrňující el. svazek s lankama plynu a spojky. Otáčím těmi držáčky ze všech stran a za boha nemůžu přijít na to, jak tam patří, aby to dávalo smysl. Jít to musí. Přece jsem je sundával. :-)
 
 
 
Nové přední kolo i s kotouči  je na místě a tak jsem už nainstaloval také přední blatník.  A z čeho mám největší radost ... po 4hodinách se mi podařilo nějak učesat kabely, spojku, brzdu a plyn kolem vidlice jako z výroby.
Skládání mi nijak neulehčuje fakt, že v krabici s trsátky, kterou jsem k motorce dostal nejsou jen díly z motorky, ale i díly z kolizního auta. Někdy teda marně přemýšlím, kde tahle odrazka patří, nebo naopak jak to, že auto mělo stejnou barvu jako motorka, protože tenhle díl na motorku nikde nepasuje. 
 

Outsourcing

Outsourcing tu čpí z každého druhého dílu. Zatímco Franta ještě včera navrhoval tlačítko k mixéru, dnes modeluje kus motorky. Při skládání pak zjistíte, že Tadeusz Borowiecz, který projektoval teňoučký plíšek na uchycení plastu trpěl paranoiou z pevnosti a tak jej na jedné straně  přišrouboval k bloku motoru třemi 6mm šrouby, centimetr a půl hluboko a ještě je pořádně pojistil Loctitem. Co na tom, že na druhé straně je jeden 5mm šroubek na křížák držící plast a musí se dotahovat s citem, aby plast nepraskl. To už dělal někdo jiný. Oproti tomu Chuan Antonio na druhé straně zeměkoule  je minimalista, nebo si řekl maňána (to spíše) a šel si dát paellu. Úchyt hlavního držáku motoru tedy sice osadil adekvátmími 8mm šrouby, ale v rychlosti na odchodu použil místo obvyklého 6mm imbusu 5mm. Co na tom, že je po dvou letech při povolování protočíte jako nic. A to předpokládám, že křížák neprošel u šéfa prvním připomínkovým řízením. 
 

Osvětlení SPZ

  ... a přesně takový kostruktér z předešlého odstavce navrhoval osvětlení SPZ. Sklíčko drží vpředu a vzadu v 0,5mm x1cm zářezech, takže stačí klepnutí a je venku.  Co má pak udělat, když to někdo položí.  ......skončit někde v příkopě.
 
Aby jste ale neřekli, že si tu to tak šuchtám pod pokličkou a nepodělím se o zkušenosti, tady je tutorial jak na chybějící sklíčko:
  1. Podíváte se na internet, zda se klíčko nabízí jako náhradní díl.
  2. Zjistíte, že ano a radujete se.
  3. Vidíte, že  plexi sklíčko 2x3cm stojí 600kč.
  4. Vzteknete se, že tohle Japončíkovi nedáte ani kdyby chtěl znova napadnout Pearl Harbor.
  5. Koupíte pracovní brýle za 43Kč
  6. Z jednoho oka během pár minut vystrouháte sklíčko.
  7. Vložíte a pojistíte lepidlem.
  8. Jdete se hrdě pochlubit manželce, že jste právě uspořil 550kč z rodinného rozpočtu. Protože nebýt té motorky, kterou jste nutně potřeboval,k takovéto úspoře by nedošlo. 
  9. V reálu za to naberete plnou nádrž a proženete ji výfukem.

 

Lešení

Poslední  mechanická část je za mnou, ale srovnat lešení tak, aby bylo v ose  motorky, světlo směřovalo na střed pneumatiky a sedělo plexi byl "neřešitelny problem hoši" a asi stokrát jsem si říkal " To nepovolíš ani hovno, protože je to u železa. Akorát jsem natahl klíč." Protože pokud se srovnal jeden parametr, rozhodil se zbytek.  Tak jsem to honil ze strany na stranu celý večer a že ty trubky nejsou zrovna nejměkší. Nicméně se opět podařilo ... jako bych měl na výběr. Lešení je sice křivé jako Ovčáčkova páteř, ale jednotlivé komponenety, kterýma je lešení osazeno sedí.   Tímto pro mne končí mechanická stránka věci. Alespoň doufám. Snad. Možná .....

Pokračování v sekci DESIGN.