Závěr

Tak jako minulý rok jsem poznal jak ještě lidé v odlehlých končinách dnešního civilizovaného světa žijí a jak se zde máme dobře. Objevil jsem novou alternativu spaní jménem hamaka, kterou si sice tak nezadýcháte jako dvouplášťový stan, ale jinak nabízí spoustu výhod. Nevadí mokrá ani kamennitá zem, nevadí svah a pokud necestujete Saharou, najít dva sromy není až takový problém jak se může zdát. Taky odpadá balení mokrého stanu. Nakonec jsem stan nepoužil ani jednonu. Navíc ta má provizorní je sbalená veliká jako pěst a určitě si koupím plnohodnotnou variantu.

Ukrajina si to u mne nevylepšila ani druhý den a krom úžasu ze spůsobu života mi cestování po otravných cestách s obrovskými krátery kterým se nevyhnete ani krajina moc nedaly. Zato Moldávie od které jsem nic nečekal, protože je rovinatá mne příjemně překvapila. Ne že by to bylo něco extra. Po pár dnech by se to omrzelo, ale byla to příjemná změna prostředí. Zapomeňte na rumunské gangy, ukrajinskou válku a zkorumpované policajty na každém rohu. Všichni jsou řádně čistě uninformovaní a na prsou se jim houpe identifikační číslo. Myslím, že při požadavku o úplatek by stačilo vzít tužku a tohle číslo si začít zapisovat.

 

Cestou jsem motorku asi stokrát prodal a ohlížel jsem se po enduru. Jak jsem psal, takové ještě nevyrobili, ale byl jsem už skoro nalomený přišetřit a těch 20kw oželet. Procházel jsem inzerci a porovnával jednotlivé adepty. V- strom má stejný motor jako já, čili skvělý výkon, ale o 40kg nahoru, což není málo a zdvihy jen o pár cm větší. Zdvihy se utopí v hmotnosti a byl bych kde jsem. Transalp je taky dvouválec, což je dobré, ale jen 34kw, hmotnost okolo 200kg a navíc se mi nelíbí. Je celý oplastovaný a opticky vypadá těžce. BMW 650 GS je sice jednoválec, ale je lehké a má velmi dobrou spotřebu. Taky se mi moc nelíbí, ale na tu bídu je to asi nejpravděpodobnější adept. Jenže ... když jsem mé SVčko odstrojil, na půl rozebral, smyl z něj ty nánosy špíny, bylo vymalováno. Mě se prostě i na ty roky líbí a dobře se mi na něm jezdí. Při předpisové rychlosti bere krásných 4,2l /100km a posez mám tak vychytaný, že mne nic nebolí ani po celodenní jízdě. Sakra. My máme asi vztah. Jak je to možné? Schválně jsem mu nedával ani jméno! Jak něčemu dáš jméno, je konec. Taky rozhodně nemůžu říct, že by mne nikdy nenechalo ve štychu a vše funguje skvěle. Ale možná právě proto. I když to nebyly vždy krásné chvilky, něco jsme už prožili. Ne, to porostě nejde. Zůstane doma a po těch cestách necestách už to spolu nějak překlepem ... a to doslovně.